Drodzy Rodzice!
Rozwój mowy jest jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Jest to proces trwający wiele lat i przebiega w indywidualnym rytmie.Dziecko, które idzie do pierwszej klasy powinno prawidłowo wymawiać wszystkie głoski, mieć bogate słownictwo dotyczące jego życia i otoczenia, umieć budować zdaniapoprawne pod względem gramatycznymi logicznym. Z różnych przyczyn nie zawsze tak się dzieje.
Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania, a tym samym dla dalszych sukcesów w procesie uczenia się. Bez względu na przyczynę wystąpienia zaburzeń mowy (wad wymowy) należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne.W ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniowie naszej szkoły mogą korzystać z terapii logopedycznej. Zajęcia logopedyczne odbywają się raz w tygodniu indywidualnie lub w grupach do czterech osób. Terapią objęte są dzieci
z oddziałów przedszkolnych, uczniowie z klas I – III oraz starsi, jeśli wymagają kontynuacji wcześniejszej terapii. Terapią objęte są również dzieci ze wskazaniem z poradni psychologiczno-pedagogicznej.W naszej szkole czeka na dzieci gabinet logopedyczny wyposażony w niezbędne pomoce dydaktyczne, tj. lustro, gry, układanki, akcesoria logopedyczne, a także komputer, co pozwala na wykorzystanie specjalistycznych programów multimedialnych i uatrakcyjnianie zajęć. Każde dziecko otrzymuje do zeszytu wskazówki
i materiał wyrazowy do ćwiczeń w domu.
Terapia zaburzeń artykulacji (wymowy) obejmuje trzy podstawowe etapy:
Rodzice powinni pamiętać o tym, że terapia logopedyczna ma miejsce nie tylko podczas zajęć logopedycznych, a jej skuteczność jestściśle uzależniona od współpracy rodziców z logopedą. Tylko wówczasterapia przynosi rezultaty.Regularne kontynuowanie ćwiczeń zaleconych przez logopedę powoduje utrwalenie i rozwój umiejętności, które dziecko nabyło podczas pracy w gabinecie z logopedą.
Drogi Rodzicu! Oto kilka wskazówek jak motywować dziecko do ćwiczeń:
Współdziałajmy dla dobra dzieci – prawidłowa wymowa i łatwość w komunikacji, to większa pewność siebie i poczucie własnej wartości dziecka.
Powered by aSc EduPage