• W2020 roku otrzymaliśmy tytuł SZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ


      • Ocenianie Kształtujące w naszej szkole - film promocyjny


      • Ocenianie kształtujące to ocenianie, które pomaga się uczyć.

  • Dlaczego ocenianie kształtujące?

      • OK jest stylem nauczania nastawionym na to, jak uczniowie się uczą.
      • OK skłania nauczycieli do zweryfikowania dotychczasowych metod nauczania.
      • OK to wyciąganie wniosków, jak uczy się dziecko, co mu pomaga i jak może to wykorzystywać.
      • OK motywuje uczniów do samodoskonalenia się
      • OK to wspieranie ucznia w zdobywaniu nowych umiejętności, a nie ciągłe rozliczanie go z tego, czego nie umie
    • Cel lekcji:


    • Uczeń w naszej szkole zapoznawany jestcelem lekcji,w zrozumiałym dla niego języku. Dzięki temu uświadamia sobie czego będzie się uczył i po co.

    • Kryteria sukcesu:


    • Uczeń zna kryteria oceniania tzw. NaCoBeZu (Na co zwracać uwagę),

       czyli wymagania jakie musi spełnić. Eliminuje się efekt zaskoczenia i sytuacje, gdy uczeń otrzymywał ocenę za to, czego nie umie, a nie za to czego się nauczył. Dzięki „nacobezu” dziecko wie, jak się przygotować do sprawdzianu, jak wykonać pracę tak, aby cel postawiony przez nauczyciela został osiągnięty.


    • Zadawanie pytań:

    •  

      Zadawanie pytań w ocenianiu kształtującym polega na włączeniu wszystkich uczniów w myślenie nad rozwiązywaniem problemu postawionego przez nauczyciela.

      Ma temu służyć m.in. wydłużenie czasu oczekiwania na odpowiedź ucznia, kierowanie przez nauczyciela pytania do wszystkich uczniów a nie tylko do zgłaszających się, ustalanie w parach odpowiedzi. Wykorzystujemy do pracy z dziećmi metodniki,patyczki, klepsydry.

       

       

    • Informacja zwrotna:


    • Uczeń otrzymuje informację zwrotną, dzięki której wie, jak pracować, aby uzyskać lepsze efekty. Doceniamy dobre elementy pracy ucznia, odnotowujemy co wymaga poprawy, wskazujemy jak poprawić błędy i w jakim kierunku uczeń powinien pracować dalej.

    • Samoocena i ocena koleżeńska:

    • Uczeń dokonuje samooceny oraz oceny koleżeńskiej. Jest to najlepszy sposób brania odpowiedzialności za swoją naukę oraz świetna okazja, aby wykazać się empatią.




    • Relacja nauczyciel-uczeń-rodzice:

    • Ocenianie kształtujące to również współpraca pomiędzy nauczycielem, uczniem
      i jego rodzicami bądź opiekunami. Podstawą współpracy są dwa elementy oceniania kształtującego: NACOBEZU
       oraz informacja zwrotna. Dzięki kryteriom sukcesu rodzic wie, jakie umiejętności i wiedzę powinno przyswoić jego dziecko. Informacja zwrotna pozwala mu poznać, w jakim stopniu jego dziecko opanowało umiejętności i wiedzę.