Informacje o projekcie
Program Erasmus+ może zapewnić szkole udział w dofinansowanych możliwościach uczestnictwa w międzynarodowych działaniach, przynosząc trwałe korzyści dyrektorom placówek, uczniom, nauczycielom, szkole i szerszej społeczności. Dofinansowanie jest dostępne w postaci grantów, których celem jest wspomaganie działań wspierających edukację i szkolenia w placówce.
Organizacja wnioskująca (Beneficjent): Szkola Podstawowa Nr 7 im. Jana Karnowskiego w Chojnicach OID organizacji wnioskującej (beneficjenta): E10031625 Numer projektu: 2021-2-PL01-KA122-SCH-000042066 Tytuł projektu: Online? Offline? Zawsze w kontakcie! Typ akcji: KA122-SCH Konkurs: 2021 Sektor (dziedzina): Edukacja szkolna Data rozpoczęcia projektu: 01-03-2022 Data zakończenia projektu: 28-02-2023
Mobilności kadry :
Od czerwca do września dziesięciu nauczycieli poszerzało swoją wiedzę i umiejętności na pięciu kursach:
"Special needs in education" - Split
Uczestniczki kursu - Maria Synak i Karolina Tyborska poznały metody pracy z uczniami ze specjalnymi i specyficznymi trudnościami, aplikacje multimedialne wspierające uczniów z dysleksją czy dyskalkulią. Wraz z nauczycielkami z Rumunii odwiedziły warsztaty terapii zajęciowej oraz nauczyły się technik relaksacyjnych i treningu uwagi. Zwiedziły Split, wyspę Brać i Trogir.
Nicea
Alina Jaruszewska i Ewa Raith brały udział w warsztatach „Szczęśliwi nauczyciele dla lepszych uczniów”, które odbywały się w malowniczo położonej na Lazurowym Wybrzeżu Nicei. Podczas zajęć – wraz z nauczycielami z Łotwy, Włoch, Niemiec i Bułgarii – uczyły się, jak rozmawiać o emocjach, jak zmaksymalizować swoje mocne strony, aby zminimalizować pośpiech i marnowanie czasu. Bezcenne okazało się dzielenie się doświadczeniami, w jaki sposób nauczyciele w różnych krajach pomagają uczniom rozwiązywać problemy wynikające ze skutków pandemii.
Walencja
Daria Jażdżewska i Anita Krawczyk brały udział w warsztatach Use ICT to Integrate Migrant Students in Your Classroom. Celem kursu było zapoznanie uczestników z narzędziami ICT oraz innymi strategiami nauczania, aby móc integrować ze środowiskiem klasowym i szkolnym uczniów będących migrantami, uchodźcami lub ubiegającymi się o azyl. W mobilności wzięli udział nauczyciele z Polski, Węgier, Włoch, Austrii. Dyskusja pozwoliła na poznanie strategii kształcenia w różnych krajach, sposobami radzenia sobie z nauczaniem zdalnym w okresie pandemii, wymianą doświadczeń oraz spostrzeżeń dotyczących problemów uczniów i nauczycieli związanych z migracją uczniów i ich rodzin z różnych przyczyn. Uczestniczki poznały szereg narzędzi interaktywnych do pracy z uczniem.
Teneryfa
Nauczanie języków w erze cyfrowej: najlepsze aplikacje, platformy internetowe i rozwiązania ICT do nauki języków to temat kursu, w którym uczestniczyli Emilia Czaja-Urowska oraz Wojciech Urowski. Celem warszatów było podniesienie kompetencji cyfrowych poprzez zapoznanie się z funkcjami i możliwościami wybranych platform i aplikacji ICT oraz opracowanie własnych materiałów edukacyjnych wspierających nauczanie i uczenie się języków obcych. Nauczyciele z siedmiu krajów europejskich doskonalili swoje umiejętności współpracy w zespole międzynarodowym, prezentowali opracowane w grupach narzędzia oraz wymieniali się doświadczeniami zawodowymi. Integralną częścią kursu było poznanie walorów kulturowych, przyrodniczych oraz historii takich miejsc jak: Puerto de la Cruz, Parku Narodowego El Teide, wioski Maska i miasteczek la Orotava i Garachico.