FERS 2023-2025 W zdrowym ciele,zdrowy duch

          • Projekt "Kameleon"

          • Uczniowie klasy 2 c, 2 e i 3 d biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym KAMELEON.
            Projekt polega na przeprowadzeniu zajęć edukacyjnych poza salą lekcyjną.
            Istotą tego projektu jest zamiana szkolnej ławki na las, łąkę, ogród czy park.
            Projekt składa się z 12 propozycji zadań do wykonania. KAMELEON towarzyszy uczniom w trakcie ich wykonywania.
      • TAKIE CUDA TYLKO W SIÓDEMCE!
        Krótka relacja ze zdrowych kulinarnych animacji 😁🥧🌮🍇🍌🍒
        Często mówiliście, że Wy i Wasze dzieci uwielbiacie SŁODKIE I i FIT… Tylko czy da się to wszystko połączyć? 🤔 Odpowiedź brzmi: TAK, oczywiśćie!
        W piątkowym menu: gościły:
        1. Lody orzechowe w ciemnej czekoladzie
        2. Gofry z kremem czekoladowym z owocami
        3. Pralinki i cake popsy w bakaliach i owocach liofilizowanych
        4. Mini serniczki z nerkowców.
        Uwierzcie na słowo: było pysznie, słodko i zdrowo - można by rzec - ROZKOSZNIE! ☺️😍🤩
        A, że komplementów nigdy za wiele, nie oszczędzamy lukru Słodka Pani - Monice Małkowskiej oraz "KAWIE W PODRÓŻY, czyli Paulina Kawa Zięba. ( Obie znajdziecie na Instagramie lub w telewizji śniadaniowej ).
        To , co z nimi zrobiliśmy, to prawdziwe niebo w gębie! 🫠 Możecie nam tylko zazdrościć.
        Pozdrawiamy słodko.
        Warsztaty ze zdrowego odżywiania dla uczniów są jednym z działań projektu „ W zdrowym ciele, zdrowy duch” realizowanego w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” realizowanego ze środków programu FERS na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna.
        • Słodki poranek

        • Pod czujnym okiem Moniki Małkowskiej "Słodkiej Pani" i Pauliny Kawy- Zięby "Kawa w podróży" nauczyciele wykonywali zdrowe słodycze.

           

          W sobotnim menu znalazły się :

          - zielony koktajl,

          - lody orzechowe w ciemnej czekoladzie,

          - wegańskie ciasto marchewkowe z orzechami i śmietanką,

          - wegański snikers,

          - pralinki i cake popsy w bakaliach i owocach liofilizowanych,

          - deser chia z mango

           

          Prowadzącym warsztaty dziękujemy za słodki poranek, a Pani Dyrektor Aleksandrze Mroczkowskiej za organizację warsztatów.

           

          Było pysznie, zdrowo i inspirująco!

           

          Warsztaty ze zdrowego odżywiania dla nauczycieli są jednym z działań projektu „ W zdrowym ciele, zdrowy duch” realizowanego w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” realizowanego ze środków programu FERS na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna.

           

        • Masterchef w "Siódemce"

        • Wyobraźcie sobie, że bierzecie udział w angielskiej edycji popularnego programu Masterchef i musicie opowiedzieć w języku angielskim o daniu, które przygotowujecie… Czy, aby na pewno, jest to takie proste? Pewnie większość z Was wie, że czasownik COOK, to gotować. Jasne! A jak tu wytłumaczyć w języku angielskim, że potrzebne składniki do Waszej potrawy to żółtko albo proszek do pieczenia? A może będziecie musieli powiedzieć, że należy nastawić piekarnik na 180 stopni? Poczekajcie! Przecież trzeba ubić śmietanę! Jak to wszystko brzmi po angielsku? Okazuje się, że uczniowie 6c to wszystko potrafią! 11 marca nasi szóstoklasiści wzięli udział w zajęciach kulinarnych posługując się jedynie językiem angielskim. Gotować, pichcić, wymyślać i rozpieszczać nasze kubki smakowe potrafią doskonale! Tym razem jednak, poprzeczka została postawiona wyżej. Śmiem twierdzić, że poradzili sobie wyśmienicie, a przysmaki, które miałam przyjemność spróbować, to po prostu niebo w gębie! Sushi, gofry, rogaliki z nadzieniem czekoladowym oraz sałatka owocowa z dodatkami :) Hmm… delicious!

           

          (Aleksandra Zotów)

           

        • Niebieskie Igrzyska

        • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu jest obchodzony 2 kwietnia. Niebieskie Igrzyska „7” to inicjatywa, która została zorganizowana w ramach obchodów tego dnia. Celem tego wydarzenia jest zwiększenie świadomości na temat autyzmu oraz promowanie akceptacji i zrozumienia dla osób z tym zaburzeniem.
          Dzisiaj w naszej szkole było tak niebiesko , że aż niebo mogło się schować ze wstydu! Dlaczego? Bo obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu i to w najbardziej kolorowy sposób poprzez Niebieskie Igrzyska!!
          Nasi młodzi sportowcy stanęli przed prawdziwymi wyzwaniami! Najpierw mieliśmy przeskoki przez drabinkę Koordynacyjną – niektóre dzieci skakały jak króliczki, inne jak kangury, ale wszystkie z takim entuzjazmem, jakby chciały dotknąć gwiazd!

          Potem przyszła kolej na równoważnię. Nie było to żadne łatwe zadanie! Niektóre dzieci balansowały jak w cyrku, inne próbowały zapanować nad grawitacją, machając rękoma, jakby chciały ją powstrzymać!

          Ale to jeszcze nie koniec! Przejście po linie było prawdziwym wyzwaniem dla niektórych, ale nasi młodzi mistrzowie pokazali, co potrafią!
          Potem przyszedł czas na przeskoki przez ławeczkę i skoki przez przeszkody – to było jak prawdziwa wyprawa przez dziką dżunglę!

          A na sam koniec, jak byśmy jeszcze nie mieli dość, mieliśmy przeciąganie pod liną .Dzieciaki dały z siebie wszystko, jakby chciały przeciągnąć linię aż do samego nieba!
          To był dzień pełen śmiechu, radości i wspólnej zabawy, pokazujący, że najważniejsze jest, że bawimy się razem, wspieramy się nawzajem i cieszymy z każdego kroku na tej niebieskiej planecie.

          Niebieski Igrzyska są jednym z działań projektu
          „ W zdrowym ciele, zdrowy duch „ Realizowanego w ramach projektu „ Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej ”realizowanego ze środków programu FERS na zasadach Programu Erasmus + sektor Edukacja szkolna
          #FunduszeEu #FunduszEuropejskie
          A.Stanek, A.Pelowska
        • Warsztaty Pedagogika Przygody

        • 20 kwietnia Kinga Dahlke i Karolina Tyborska brały udział w szkoleniu Pedagogika Przygody organizowanym przez Zagroda Cud Miód .
          Prowadząca przybliżyła założenia pedagogiki przygody, dała wskazówki dotyczące przygotowania zajęć w terenie, pokazała zabawy integrujące zespół klasowy połączone z walorami edukacyjnymi.
          Było kodowanie, plastyka, sensoceramika, przygotowanie pokarmu dla ptaków, a przede wszystkim inspiracje do tego, jak przenieść naukę poza mury szkoły i przedłużyć dzieciom czas spędzany na świeżym powietrzu .
        • Dzień Pustej klasy

        • Uczniowie klasy 5e udali się do Kokoszki na zajęcia ornitologiczne. Była to świetna okazja, aby bliżej poznać ptaki związane ze środowiskiem wodnym i lądowym. Udało im się zaobserwować kuźnię stworzoną przez dzięcioła , wejść na czatownię i dojrzeć na tafli jeziora perkoza, a także wsłuchać się w odgłosy ptaków.  Uczniowie zgłębili swoją wiedzę na temat m. in.   zimorodka, bąka,  żurawia,  nurogęsi. Chłopcy z radością przyglądali się nurtowi rzeki Chociny wypatrując w jej wodach ryb, a wielu z nich to zapaleni wędkarze.  Kolejny punkt na mapie naszego regionu został odkryty. 
          Zajęcia w terenie to doskonała możliwość integracji klasy-wszyscy bawili się znakomicie. 
           

          Uczniowie klasy 4c udali się na 'polowanie'. Uzbrojeni w karty pracy, długopisy i telefony komórkowe do robienia zdjęć poszukiwali konkretnych elementów natury na pobliskim placu zabaw. 'Upolowanie' 30 wyrażeń ekologicznych w języku angielskim wymagało od uczestników zabawy efektywnej współpracy, kreatywności oraz spostrzegawczości. Za wzorowe wykonanie zadania uczniowie otrzymali odznakę 'I'm a member of the green team'. Pamiętajmy, że bycie 'green' zobowiązuje😉!

          Uczniom klasy III d poszukiwaniu skarbów towarzyszyło nazywanie ich w języku angielskim.

           

           

          Z uczniami klasy 1e wyszliśmy na boisko szkolne i teren wokół szkoły, ćwiczyliśmy masz słuch fizyczny i fonematyczny oraz artykulację głosek, głównie szumiących i syczących, obserwując przyrodę i otoczenie, słuchając odgłosów przyrody i dźwięków docierających z otoczenia. Nazywaliśmy usłyszane dźwięki, szukaliśmy wyrazów zawierających głoski syczące i szumiące, zapisaliśmy to na planszach. Wąchaliśmy kwiaty wykonując przy tym ćwiczenia oddechowe i dobrze się bawiliśmy na świeżym powietrzu. 

          Matematyka z terenie - poszukiwanie graniastosłupów